МІСІОНЕРСЬКИЙ ВДДІЛ ІПЦ В УКРАЇНІ

Місіонерський Відділ

Місіонерський відділ Українського Екзархату Істинно-Православної Церкви базується на зареєстрованій в 2000-му році, під керівництвом о.Вячеслава Коновалова, теперішнього голови Місіонерського Відділу, місії "Самсон"

вторник, 18 февраля 2014 г.

Брошура

ЯК РОЗПIЗНАТИ ЧИ ТИ Є ХРИСТИЯНИН?


ЧИ ТИ ДIЙСНО СЛIДУЄШ ЗА ХРИСТОМ? ЧИ ТИ ДIЙСНО НЕСЕШ ЗА НИМ СВIЙ ХРЕСТ?
НАМ ЗАПОВIДУВАНО, ДОСЛIДЖУВАТИ СЕБЕ, ЧИ Є МИ У ВIРI, ЧИ Є В НАШОМУ СЕРЦI ХРИСТОС (2 Кор. 13,5)
  
Переклад здійснено з передмови Богослужебної книги «Псалтиръ» виданої церковно-слав’янською мовою Свято-Успенською Почаївською Лаврою.
В кінцевому результаті брошура отримала назву: «Як розпізнати чи ти є християнин?»
Переклад на українську мову здійснив протоієрей о.Вячеслав Коновалов


З правил св. Василiя Великого
Архiєпископа Кесарiї Кападокiйської

Правило 80 роздiл 22

Що властиве християнинові? Віра, яка діє любов’ю.
Що властиве вірі? Безсумнівна впевненість в істині Богонатхненних Слів, якої не можуть похитнути жодні міркування, породжені законами природи, чи вдаваним благочестям.
Що властиве віруючому? Бути цілком переконаним у силі сказаних Слів і не наважуватися нічого відкинути й нічого додати до них. Бо все, що не від віри, є гріх, як каже апостол (Рим. 14, 23). Бо віра породжується від слухання, а слухання – через Слово Боже, тому все, чого немає в Богонатхненному Письмі, – не від віри і є гріхом.
Що властиве любові до Бога? Зберігати заповіді для Його слави.
Що властиве любові до ближнього? Шукати не своєї вигоди, а вигоди того, кого любиш для користі душі і тіла.
Що властиве християнинові? Народитися згори через хрещення водою і Духом.
Що властиве народженому від води? Так, як Христос один раз помер за гріх, так і він має бути мертвим і бездіяльним для всякого гріха згідно з написаним: “Бо коли ми охрестилися в Ісуса Христа, – в смерть Його охрес­тилися. Отож, ми поховані з Ним, через хрещення на смерть, щоб, як воскрес Христос із мертвих славою Отця, так щоб і ми стали ходити в обновленні життя. Бо коли ми з’єдналися подобою смерті Його, то з’єднаємось і подобою воскресіння, знаючи те, що наша давня людина розіп’ята з Ним, щоб знищилось тіло гріховне, щоб нам не бути більше рабами гріха” (Рим. 6, 3-6).
Що властиве народженому від Духа? Стати таким відповідно до даної йому віри, яким є Той, з Якого він народився, як написано: “Те, що народжене з тіла, – є тіло, а те, що народжене з Духа, – є духом” (Іоан. 3, 6).
Що личить народженому згори? Скинути з себе стару людину з її вчинками і пожадливостями, і зодягнутися в нову, оновлену для пізнання за образом її Творця, згідно із сказаним: “Ті, які в Христа охрещені, в Христа зодяг­нулися” (Галат. 3, 27).
Що личить християнинові? Очиститися від усілякої скверни тіла і духа Кров’ю Христовою, творити святість в страху Божому і любові Христовій, не мати вади, чи плями, чи зморшки, або чогось подібного, але бути святим і бездоганним, і споживати Тіло і Кров Христові. “Хто їсть і п’є негідно, той суд собі їсть і п’є” (1 Кор. 11, 29).
Що личить тим, що споживають хліб і п’ють чашу Господню?
Постійно пам’ятати Того, Хто за нас помер і воскрес.
Що личить для тих, хто про це пам’ятає? “Не жити вже більше для самих себе, але для Того, Хто за них помер і воскрес”(2 Кор. 5, 15).
Що личить християнинові? Згідно з наукою Євангелія Господнього помножувати Його праведність в усьому, щоб була вона більшою від праведності книжників і фарисеїв.
Що личить християнинові? Любити один одного, як і Христос полюбив нас.
Що личить християнинові? Бачити перед собою Господа в усьому.
Що личить християнинові? Щодня і щогодини чувати, і в досконалості догоджати Богові, бути напоготові, знаючи, що Господь прийде несподівано.

Коротке викладення про вiру, запитання та вiдповiдi про Богослiв’я
Блаженнiшого Афанасiя, Патрiарха великої Антиохiї

Запитання: Якої ти є віри?
Відповідь: Я є християнин.
Запитання: Хто такий християнин?
Відповідь: Це той, хто в Бозі живе, і благочестиво та боголюбно
перебуває.
Запитання: В богослів’ї яку кількість єств (природ) ісповідуєш?
Відповідь: Єдине єство ісповідую (Одну природу визнаю).
Запитання: Котре ж?
Відповідь: Божество.
Запитання: Хто є Бог?
Відповідь: Бог є Сутність непідвладна, і Першопричина всього,
Всесильний, Всемогутній, і всілякого єства і причини Творець.
Запитання: По чому розпізнається Отець від Сина?
Відповідь: По Іпостасях, тому, що Отець не народжений.
Запитання: По чому розпізнається Син від Отця?
Відповідь: По Іпостасях, і тому, що Син народжений.
Запитання: По чому розпізнається Дух Святий від Отця і Сина?
Відповідь: По Іпостасях, і тому, що Дух є Той, що ісходить.
Запитання: Як ти віруєш?
Відповідь: Вірую в Єдиного Бога Отця, і Єдиного народженого
від Нього Бога Сина, і в Єдиного Духа Святого Бога, що від
Отця ісходить.
Запитання: Що означає “сутність”?
Відповідь: Сутність є річ самобутна, нічого не потребуюча до
свого довершення.
Запитання: В Божестві скільки Іпостасей ісповідуєш?
Відповідь: Три Іпостасі ісповідую: Отця, і Сина, і Святого Духа.
Запитання: Що означає “Іпостась”?
Відповідь: Лице єдиносущне, образ єства Отчого, Лиця
зрозуміло ж Божого, безплотного і неуявного.
Запитання: Що є осібне в Кожного з Трьох Іпостасей, і що є
спільного?
Відповідь: Осібне, (чи різницею) є між ними те, що Отцеві належить не народження (а самобутність), Сину – народження, а Духу Святому ісходження; спільним є Божество і Царство.

Про Христа

Запитання: В промислі воплочення Христового яку кількість
Єств (природ) ісповідуєш?
Відповідь: Два єства (природи) ісповідую, одне – Боже, і одне – людське.
Запитання: Що є воля Божества?
Відповідь: Воля Божества є очищати прокажених, коли хотів
Христос показати волю і дію Божественну, сказав прокажено-му: “Хочу, очистися!”.
Запитання: Що є дією Божества?
Відповідь: Дією Божества є те, щоб усі люди спаслися, і дійшли
до пізнання істини.
Запитання: Що є волею людською?
Відповідь: Волею людською є те, щоб просити, наприклад пити,
коли був на хресті.
Запитання: Що є дією людською?
Відповідь: Дією людською є те, щоб подорожувати,
утрудитися, і інше подібне цьому.
Запитання: Скільки Іпостасей у втіленні ісповідуєш?
Відповідь: Єдину Іпостась ісповідую, бо Єдиний є Син Божий, і
Син Діви.
Запитання: По чому є Причасником Син Отцю, і Святому
Духові?
Відповідь: Причасником Він Їм є по єству Божому, тому що
дійсно є Бог.
Запитання: По чому причасником є людям?
Відповідь: По єству людському, бо є справжньою людиною.
Запитання: Заради чого воплотився Син, і чому Він, а не
Отець, або Дух.
Відповідь: Щоб зберегти свойство Іпостасі Своєї, і щоб бути
Йому на небесах Сином і на землі Сином, амінь.

Викладення про вiру святого Максима, як коротко вiдповiдати кожному
православному християнину

Запитання: Яку кількість єств (природ) ісповідуєш во Святій і Єдиносущній, і Нероздільній Тройці?
Відповідь: Єдине Єство ісповідую (Одну природу визнаю).
Запитання: Скільки Сутностей ?
Відповідь: Єдину Сутність .
Запитання: Скільки образів?
Відповідь: Єдиний образ.
Запитання: Скільки волей, або бажань?
Відповідь: Єдину волю.
Запитання: Скільки Іпостасей, або Лиць.
Відповідь: Три Іпостасі ісповідую: Отця, і Сина, і Святого Духа.
Запитання: Хто із Святої Тройці воплотився?
Відповідь: Син – Слово.
Запитання: Скільки єств (природ)  ісповідуєш в Сині Божому,
що заради нас воплотився?
Відповідь: Два єства ( дві природи) ісповідую – Боже і людське.
Запитання: Скільки сутностей?
Відповідь: Дві сутності ісповідую: одну єдину, єдиносущну
Отцю, по Божеству, а другу, єдиносущну матері по людськості.
Запитання: Скільки волей визнаєш?
Відповідь: Дві волі ісповідую Божу і людську.
Запитання: Скільки дійств?
Відповідь: Два дійства ісповідую.
Запитання: Скільки Іпостасей?
Відповідь: Одну Іпостась, Бога – Слова.
Запитання: Скільки народжень?
Відповідь: Два народження ісповідую: перше, первинне, без-літне, безтілесне; що возсіяло від Отця, як світло від сонця. Друге, наостанок від святої діви Марії, Богородиці народився Бог Великий, Предвічний, Собезначальний, Невидимий, Непостижимий, Неописуємий по Божеству, Необ’ятний, що знає серця всіх людей. Свята Богородиця народила єдину Іпостась, але подвійно розпізнавану єством: по Божеству ж бо від Отця народжено безлітньо (поза часом), наостанок у часі від неї втіленого, і в тілі народженого. Але ті, що запитуватимуть у нас, як Він народжений від святої Богородиці, чи по двом єствам; У відповідь скажемо їм: Так, по двом єствам є, бо Богом є, а також і людиною є. Так само і про розп’яття, і воскресіння, і вознесіння: не до єства бо вони, а до Іпостасі відносяться. Постраждав бо Христос, але в двох єствах будучи, страсним єством розіп’ятий: бо тілом на хресті був, а не Божеством. Але якщо ще, казатимуть нам ті, що допитливі: чи два єства померло; У відповідь скажемо: ні, не було цього, бо не два єства розіп’ято було, але народився Христос, Він ж є і Бог – Слово, вочоловічився і народився: тілом розіп’ятий, тілом постраждав, тілом і помер, а Божество ж Його було безстрастне.
Запитання: Скільки єств (природ) висіло на хресті?
Відповідь: Ісус в двох єствах (природах) будучи, страсним єством (людською природою) висів на хресті тілом, але не Божеством. Це викладене хто сприймає, істинний ізраїльтянин є, і в ньому немає неправди. Але, якщо хочеш пізнати, Хто є Бог, і як Йому поклонятися, слухай і розумій, і усвідомлюй істинно Отця і Сина, і Святого Духа. Єдиний святий, єдине бажання, і єдина воля, і єдина премудрість, і єдина сила. Не був бо Він в роз’єднанні перш віків, і у віках: але разом Отець і Син, і Святий Дух. Син в Отці, і Дух в Сині, совокупно було єство, і єдине Божество. Розділяється ж по Іпостасях на Три, в єднанні ж все-рівно є по сущності слова. Заради цього і Отця проголошуємо і Сина славимо, і Духа ісповідуємо, і Богом називаємо, бо їм Боже єство спільним є Отцю і Сину, і Святому Духові. Але, якщо говоримо: Отець і Син, і Святий Дух, не тільки звертаємо увагу на імена, більше на Іпостасі: бо Отець не називається Сином, ані Син не називається Отцем, і Дух Святий ані Отцем, ані Сином не називається: але називається ім’ям: Бог єдиний в Тройці. Кажу ж знов Три Іпостасі, або Три Лиця, єдиний образ. Не кажемо в Трьох лицях три существа (сутності), або три єстества, або три боги, як триклятого Арія учні, але Єдиного Бога, Єдине Существо (Одну Сутність), Єдине Єстество (Одну Природу), в Трьох Іпостасях ісповідуємо. Не кажімо ж єдину (одну) іпостась, як прокляті савеліани; але Три Іпостасі, Три Лиця в Єдиному Образі, і в Єдиному Божестві ісповідуємо, і молимо, і шануємо.

Символ, або iсповiдання, во святих отця нашого Афанасiя, Патрiарха Олександрiйського

Якщо хочеш спастися, перш за все належить тобі триматися кафоличної віри; але якщо хто цілісно і непороч­но не дотримується, окрім можливо якогось не до-розуміння, такий загине на віки. Віра ж кафолична є ось ця: так Єдиного Бога в Тройці, і Тройцю в Одному почитаємо, незлитно Іпостасі і не роздільно Сутність. Інша є Іпостась Отця, інша Сина, й інша Святого Духа: але Єдине є Божество Отця, і Сина, і Святого Духа, рівна слава, соприсносущна велич. Який Отець, такий і Син, і такий Святий Дух. Нестворений Отець, не створений і Син, не створений і Святий Дух. Непостижимий Отець, непостижимий Син, непостижимий і Дух Святий. Вічний Отець, вічний Син, вічний і Святий Дух; одначе не три вічні, але Єдиний вічний; також не три не сотворені, чи три не-постижимі, але Єдиний не сотворений, і Єдиний непостижимий. Подібно як Вседержитель Отець, так і Син Вседержитель, Вседержитель і Дух Святий; знов ж таки не три вседержителі, але Єдиний Вседержитель. Також: Бог Отець, і Син Бог, і Дух Святий є Бог, але не три бога, а Єдиний Бог. Рівно ж: Господь Отець, Господь Син, Господь і Дух Святий; знов ж таки не три господа, але Єдиний Господь, і також осібно кожну Іпостась, Господа і Бога ісповідувати християнською істиною спонукуємося: Отже три бога, чи три господа кафоличним благочестям глаголати забороняється. Отець не є сотворений ні від кого, чи вчинений, або народжений. Син є від Самого Отця, не створений, не вчинений, але народжений. Дух Святий від Отця не створений, не вчинений, не народжений, але ісходить. Один ж бо є Отець, а не три отці; Один Син, а не три сини; Один Дух Святий, а не три духи святі. І в цій Святій Тройці ніхто не є перший, чи останній, ніхто не є більший, чи менший; але всецілістно Три Іпостасі, соприсносущні у собі і рівні. Отже ось так у всьому хай проголошується Тройця в Єдиному, і Єдиний в Тройці, і так шанується. Той, хто хоче спастися, нехай так про Святу Тройцю мудрствує (роздумує).

Про Христа:

Потрібно для вічного спасіння, також і про воплочення Господа нашого Ісуса Христа свідомо вірувати. Є ж бо істинна віра, так віруємо і ісповідуємо, що Господь наш Ісус Христос Син Божий, Бог і людина є; Бог від Сутності Отця, перш віків народжений, і людиною є від сутності Матері, в часі народжений. Досконалий Бог, і досконала людина, від душі словесної і людської плоті состояв (складався): рівний Отцю по Божеству, і менший Отця по людськості. Отже є і Бог і людина, але знов таки, не два, але Один Христос є; і цей Один не перемінив Божество в тіло, але прийняв людськість в Божество; цей Один не через злиття єстества (природ), але єдністю Іпостасі. Бо душа словесна і тіло, одна є людина: так Бог і людина, один є Христос, що постраждав заради нашого спасіння, і в ад зійшов, і в третій день воскрес із мертвих, і взійшов на небеса, і сидить праворуч Бога Отця Вседержителя, і знову прийде вдруге судити живих і мертвих, при приході Його всі люди воскреснуть із своїми тілами, і дадуть відповідь за всі свої діла, і отримають за них воздаяння; і ті що благе вчинили, підуть у вічне життя, а ті що зле – у вічний вогонь. Це є кафолична (вселенська) віра, її ж хто вірно і свідомо вірувати не буде, спастися не зможе.

Молитва покаянна (Псалтир, кафiзма 3-я)
Господи Вседержителю, Слово Пребезначального Отця, Самосовершенний Боже Iiсусе Христе, заради милосердя i милості Твоєї, що ніколи не залишаєш Своїх рабiв, але повсякчас в них пробуваєш, не залиш мене, раба Твого, Всесвятий Царю; але подай менi недостойнойному радiсть спасiння Твого, i просвiти мiй розум свiтлом пiзнання Євангелiя Твого, душу мою любов’ю хреста Твого ублажи; тiло ж моє твоєю безстраснiстю прикраси, думки мої умиротвори, i ноги мої вiд падiння збережи, й не погуби мене з беззаконнями моїми, Благий Господи; але випробуй мене Боже, i вразуми серце моє, випробуй мене, i утверди стезi мої, i поглянь, чи я не на шляху беззаконня, i вiдверни мене вiд нього, i направ мене на дорогу вiчну. Бо Ти є доро­га, правда i життя, i Тобi славу возсилаємо, з Безначальним Твоїм Отцем, Пресвятим i Благим i Животворящим Духом, нинi, i повсякчас, i на вiки вiчнi, амiнь.


Дорогий краянине! Якщо це наставлення святих отців Православної Церкви Христової, яке я, раб Божий протоієрей Вячеслав переклав з церковно-слав’янської мови і запропо­нував тобі для прочитання, вразумило тебе, і ти побачила, дорога душа, що знаходишся далеко від Бога, істинної віри християнської, і якщо навіть ходиш у храм Божий, то тільки, щоб “відпокутувати”, але не є воцерковленою ( тобто чле­ном) Церкви Христової Православної, не чуєш голос Божий, не приносиш плодів духовних, бо не прийняла дарів духовних, не виконуєш волю Божу, не чиниш тих діл, які призначив Тобі Бог на цій землі, щоб ти їх чинила людино, тих діл віри, милосердя, тих діл, які матимуть вагу і цінність в судній день перед престолом Бога Вседержителя, то я раджу тобі, як духовний отець: примирися з Богом через жертву Ісуса Христа, довір Богові своє життя під Його керівництво, прийми хрещення в істинній Православній Церкві, якщо ти ще його не прийняла, і воцерковлення в члени місцевої Церк­ви, дорога душа, і живи згідно з вище написаним, -  угодним Богу життям. Якщо ти маєш бажання більше дізнатися про нашу громаду Православної Церкви Христової, то ми раді будемо запропонувати тобі все необхідне з нашої сторони, щоб твоя душа перебувала в мирі з Богом і усіма святими вже тут, на землі, а відійшовши у вічність могла опинитися в Царстві Небесному.
                                                                      
Богослужіння проходять щонеділі та
у святкові дні з 11.00
За адресою: Львівська обл., Мостиський р-н.,
с. Бортятин, вул. Білинки, 2, (можна потрапити зі станції Судова Вишня, якщо йти вниз від колії електропоїзда, що прямує на Мостиська) храм Святого Вознесіння Господа нашого Ісуса Христа м. Судова Вишня

Дана брошура видається на пожертви прихожан храму Св. Вознесіння ГнІХ  м. Судова Вишня.
Якщо у Вас після прочитаного виникли питання, або пропозиції пишіть
на E-Mail: apologet.ipc@mail.ru
Сторінка в інтернеті настоятеля храму  Св. Вознесіння ГнІХ  м. Судова Вишня о. Вячеслава Коновалова: https://plus.google.com/u/0/117377145546544039594/about
Групи,  сторінка  і  блог  в  інтернеті  храму  Св. Вознесіння ГнІХ м. Судова Вишня:

ВСIМ НАМ НАЛЕЖИТЬ ПОМЕРТИ, А ПОТIМ СУД! (Євр. 9, 27)

ЯКИМ ТИ СТАНЕШ ПЕРЕД СУДОМ БОЖИМ? ЩО ТИ ПРИЙМЕШ ВIД БОГА? НАГОРОДУ, ЧИ ПРИСУД  У ВОГНI I СIРЦI? ВСЕ ЦЕ ЗАЛЕЖИТЬ ТАКОЖ I ВIД ТЕБЕ!


Образ страшного Суду Божого